تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

نکته مهم برای این زوج ارز، وجود چند حمایت در منطقه ۱٫۳۸۰۰ تا ۱٫۳۷۷۵ و مقاومت در منطقه ۱٫۳۸۶۵ و ۱٫۳۸۷۰ است که باعث قرار گرفتن قیمت در این محدوده خواهد بود. قیمت کماکان مابین نرخهای سطوح حمایت و مقاومت خود قرار دارد و چشم انداز کلی تغییر چندانی نکرده است .

همانطور که دیروز گفتیم سطوح حمایت به ترتیب در سطوح ۱٫۳۷۹۰ (پایین ترین سطح روز ۱۵ آوریل) و ۱٫۳۷۸۹ (خط تنکان سن) الی ۱٫۳۷۸۰ (پایین ترین سطح روز ۹ آوریل) قرار دارند که برای امروز سفارشات خرید همچنان در حوالی ۱٫۳۸۰۰ تا ۱٫۳۷۷۵ و سفارشات فروش در منطقه ۱٫۳۸۶۵ و ۱٫۳۸۷۰ چیده شده اند.

در حرکت صعودی، نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت اصلی ۱٫۳۸۷۰ می تواند ادامه روند صعودی به سوی مقاومتهای بعدی یعنی ۱٫۳۹۰۶ و ۱٫۳۹۲۴ را نوید بخش باشد و این در حالی است که شکست سطح ۱٫۳۷۷۵ زمینه را برای کاهش به ۱٫۳۷۵۰ و ۱٫۳۷۴۰ فراهم می آورد.

برای مشخص شدن حرکت این زوج، می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۱٫۳۷۷۵ تا ۱٫۳۸۷۰ است شکسته شود.

چشم انداز کوتاه مدت این زوج نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح حمایت ۱٫۳۷۷۵ و سطح مقاومت ۱٫۳۸۷۰ شکسته نشده است و تا آن زمان می بایست در حوالی ۱٫۳۸۰۰ تا ۱٫۳۷۷۵ وارد پوزیشن خرید و در ناحیه ۱٫۳۸۶۵ و ۱٫۳۸۷۰ وارد پوزیشن فروش شد.

در زوج ارز دلار- ین ژاپن نیز ادامه صعود قیمت از ۱۰۱٫۳۲ (پایین ترین سطح روز ۱۱ آوریل) می تواند تایید کننده موضوع افزایشی بوده و مجدداً احتمال صعود قیمت به سطح ۱۰۲٫۳۰ را بوجود آورد.

برای امروز سفارشات خرید این زوج در حدود ۱۰۱٫۸۰ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۰۲٫۶۵ و ۱۰۲٫۷۰ وجود دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سفارشات خرید امروز در منطقه ۱۴۰٫۵۰ و ۱۴۰٫۴۰ سفارشات فروش نیز در منطقه ۱۴۱٫۵۵ و ۱۴۱٫۶۰ الی ۱۴۱٫۸۰ تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو